Aksamitna zupa krem z kalafiora


Ostatnio udało mi się znaleźć na targu stragan z warzywami przywożonymi nie z hurtowni, ale prosto z gospodarstwa. Różnica i w wyglądzie i w smaku jest rzeczywiście duża, a ponieważ od dawna o takim źródle warzyw marzyłem, więc bardzo się ucieszyłem z tego odkrycia.
Podczas tej wizyty w oko wpadł mi dorodny kalafior i w rezultacie postanowiłem za jego pomocą uczcić to odkrycie, przy okazji dowiadując się jak mogę go zrobić inaczej niż zwykle.
Zdecydowałem się na wykorzystanie przepisu gosi_w z forum wegedzieciak.
Składniki
  • pół łyżeczki kurkumy
  • 3 średnie marchewki, 2 pietruszki
  • 1/2 selera,
  • 1 cebula,
  • 1 mały por,
  • 1 kalafior
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 4 pokrojone w kostkę ziemniaki
  • 2 łyżeczki zmielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ½ pęczka koperku
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki oliwy
Sposób przygotowania
Na oleju podsmaż cebulę, por i czosnek.
Dodaj pokrojone warzywa i i przyprawy i podsmaż kilka minut.
Zalej wszystko 2 litrami wrzątku i gotuj 30-45 minut.

Dodaj pokrojony koperek oraz sok z cytryny i wszystko zmiksuj.
Na wierzchu możesz położyć kiełki. Ja dałem kiełki fasoli mung.

Poczekaj aż zupa trochę przestygnie i ciesz się jej smakiem i zapachem.
Smacznego!