Na upały najlepszy świeży sok owocowo-warzywny

Świeży sok.jpg

Lubię upały. Chłonę wtedy ciepło całą powierzchnią skóry, a każdy powiew wiatru przynosi przyjemne odprężenie. Przypominam sobie wakacje w ciepłych krajach i myślami przenoszę w przepiękne okolice.

Jednak ponad 30 stopni w pracy, w zamkniętym pomieszczeniu, dało mi się dzisiaj mocno we znaki.

Nawet bardzo przyjemny powrót rowerem do domu nie za bardzo poprawił sytuację. Byłem wyczerpany i nie miałem siły na nic.

Wtedy przypomniałem sobie o trochę ostatnio zaniedbywanej sokowirówce i zrobiłem prosty sok owocowo-warzywny.

  • 1 jabłko
  • 1 marchewka
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1/3 średniej wielkości korzenia selera
  • 0,5 cm świeżego imbiru
  • łyżka oleju lnianego

Pamiętam moje zaskoczenie intensywnym smakiem i zapachem tego soku, gdy go po raz pierwszy zrobiłem. Wszystko to, co do tej pory kupowałem w sklepie okazało się jedynie namiastką tego co, można sobie zrobić w domu samemu.

Dodatek imbiru sprawia, że sok pięknie pachnie, a olej lniany ułatwia wchłanianie wszystkich tych witamin, które się w nim znajdują i które tracą swoje właściwości bezpowrotnie już w kilka godzin od zrobienia.

Dlatego nie tylko zafundujecie sobie wspaniałą ucztę dla podniebienia, ale też poczujecie zastrzyk świeżej energii, a jego właściwości wychładzające sprawią, że upał przestanie Wam tak doskwierać.

Smacznego!