Aromatyczne ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe
Poznałem smak tego ciasta na kursie Vipassany w Krutyni i tak mi zasmakowało, że postanowiłem je zrobić samodzielnie.
Od tamtego czasu minął już prawie rok, ale ja o swoim postanowieniu nie zapomniałem  i zrobiłem je na swoje urodziny. W ten sposób, dzięki temu przepisowi, po raz pierwszy w życiu upiekłem ciasto :)
Nie było to wielką sztuką, ponieważ robi się je wyjątkowo prosto. Wystarczy wymieszać wszystkie składniki, przełożyć na blachę, wstawić na godzinę do piekarnika i gotowe.
Ciasto przepięknie pachnie, wyśmienicie smakuje i jest zdrowe :)

Jest to oryginalny przepis wykorzystywany na kursach Vipassany w Polsce za który w tym miejscu bardzo dziękuję!

Składniki (15 porcji)

  • 0,5 kg mąki
  • 0,3 kg cukru
  • 0,25 kg wiórków kokosowych
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 łyżka imbiru
  • 0,5 łyżeczki mielonych goździków
  • 250 ml oleju słonecznikowego
  • 0,7 kg tartej marchwi
  • 0,5 kg tartych jabłek
  • garść rodzynek
  • 0,5 szklanki ciepłej wody

Przygotowanie

  • Wymieszaj suche składniki.
  • Dodaj olej oraz pozostałe składniki i ponownie wymieszaj.
  • Wodę dodaj na końcu w zależności od potrzeb; ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.
  • Natłuść brytfankę do pieczenia i obsyp mąką.
  • Piecz 50-60 minut w uprzednio nagrzanym piekarniku do temperatury 175 stopni.
Smacznego!